Hallo!

Helaas heb ik geen ouders kunnen ontmoeten op het openklasmoment.

Natuurlijk zitten bijna alle kinderen al wat jaren bij ons op les en kennen ze het IN en mij.

Mijn lesjournaal is altijd heel kort want ik werk ook heel gestructureerd.

Eerst spelling. Enkele oefeningen, individueel gemaakt, vervolgens klassikaal besproken en verbeterd.
Vervolgens het dictee dat als huiswerk moest ingeoefend  worden.
Mijn doelstelling is op alle spellingsregels regelmatig terug te komen en dit onder verschillende vormen:
dictees, oefeningen, aanwijzingen wanneer het zich aanbiedt. Soms verdoken, maar heel efficiënt.
Tegelijkertijd wordt er aandacht besteed aan de woordenschat.

Ondertussen houd ik me ook bezig met Theo die helemaal geen Nederlands spreekt.
Totaal ander programma, maar het lukt allemaal!

We werken ook aan de spreekbeurt over een sport presenteren.
We zijn in het stadium beland dat het schema klaar is en dat aan de uitwerking kan begonnen worden.
Het schema voor de presentaties is besproken.
Dus iedereen in de startblokken voor de afwerking. Het grootste werk is geleverd!

Huiswerk:
dictee 2 
verder uitwerken van het schema voor de spreekbeurt.

Ik wens jullie nog een heel fijne week en een super leuk weekend!

Groetjes,

Maggy